SESSIONS2 uutisoi: Pikkupäivityksiä

237 posts, 12 pages, 187,018 views

SESSIONS2

Posts: 532

#61 • • SESSIONS2 [ fotogeeninen sielukommuuni ]

toma, 22.6.2006 10:19:
Mites teitä ukkoja sitten saa kuvaamaan tapahtumiin?



Pyytämällä tai jos raflaavasti sanotaan, niin "tekemällä bookkauksen." Yhteydenottotapa on vapaa. Mailitse vaikkapa [email protected] ja puhelimitse 040 - 7021070 / Jone.

toma, 22.6.2006 10:19:
Pitääkö maksaa?



Voittoa tavoittelemattomien tapahtumien kohdalla emme ota kuvaamisesta ja kuvien julkaisemisesta sessions2.com:issa yhtään mitään. It's all free jos jollain meistä on vaan aikaa lähteä kuvaamaan.

Kaupallisten tapahtumien kohdalla tai siinä tapauksessa että järjestävä taho haluaa otettujen kuvien printtilaatuiset versiot omaan promokäyttöönsä otamme palveluksistamme korvauksen. Tämä neuvotellaan tapauskohtaisesti.

toma, 22.6.2006 10:19:
Suorittaa seksuaalisia palveluksia?



Niin, se riippuu siitä kenet meistä bookkaa. *hihu*
Impezki

Posts: 229

#62 • • Impezki SESSIONS2
Kiitos *hihu*

Tämä tarkoittaa tulevaisuudessa rankkaa työtä mutta uskon että sitäkin hauskempaa ja antoisampaa tulevassa jengissä *joo*
Caro²

Posts: 5,301

#63 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Palautetta tulee, niin vastailen nyt palautteeseen itse, kun ko. tapahtumissa kerran kuvasin.


http://www.sessions2.com/galleries.php?gallery_id=154&pic_id=70
lettumasa: söpöö, mut miten ihmeessä nää kaikki uusimmat kuvat sopii sessions2:n linjaan?


Kyseessä oli beach volley -sm -osakilpailun ja rantabileiden yhdistelmä. Tässä on klubituksessa oleva bileilmoitus ko. tapahtumasta: http://www.klubitus.org/tapahtuma.php?id=9701

Ei ole mitenkään eriskummallista, että kesällä on erittäin paljon rantabileitä joiden tyyli on enemmän tai vielä enemmän "Chill-out". Nämä tapahtumat ovat kuitenkin hyvin vahvasti konemusiikkitapahtumia ja osa konemusiikkikulttuuria (ainakin näin itse asian näen). Näin ollen en näe mitään syytä miksei kuvia näistä rantabileitä / chilli-kemuista voisi SESSIONS2-saitille laittaa.
Kohta tulee taas talvi ja bileet siirtyvät sisätiloihin, samoin myös kuvaajat.

Kuvia ottaa SESSIONS2:ssa tällähetkellä kolme (3) kuvaajaa + osittain myös yksi tulevaisuuden lisäys. Jokaisella kuvaajalla on oma näkemys niin kuvaamisesta bileissä, kuin myös tapahtumista joissa diggaa olla. Toiset käy kiksu-kemuissa, toiset mättöbileissä, itse taas nautin house-pohjaisista rantabileistä ja fiilistelystä. Kuvia tulee sen mukaan missä kukin pyörii. Kyse ei siis ole mistään linjamuutoksista. Useamman kuvaajan porukassa taltioidaan paljon erinäköisiä bileitä.



http://www.sessions2.com/galleries.php?gallery_id=157&pic_id=0
lettumasa: jippii, kuvia jonku muutaman henkilön grillijuhlista



Nämä kekkerit oli mr-dj.org -nettisaitin miittinki, ko. chillailuissa kävi vain parikymmentä ihmistä. Kyseessä oli kuitenkin vahvasti konemusapainotteinen häppeninki, vaikka kyse olikin todella chilli-meininki. Grilli saatiin muuten paikalle vasta reilusti puolen välin jälkeen, ettei ny aivan grillipileet ollu..

Mietin pariin kertaan, että laittaako jakoon vai ei, mutta kyseessä oli kuitenki julkisesti ilmotetut kekkerit, eikä kotibileet, niin en nähnyt syytä miksen laittaisi. Sille ei kuvaaja voi minkään, ettei paikalle tullut enempää väkeä tai ettei ko. kekkereissä jorannut kuin 2 ihmistä. Kaikkia bileitä ei vaan (onneksi) ilmoiteta klubbarissa *hmph*

-

Sitten niistä svartholman kuvista saadun palautteen pohjalta voin todeta, että pyrin kyllä ottamaan myös niitä yleiskuvia vastaisuudessa vähän suuremmalla aktiviteetillä - samoin kuin niitä tanssikuvia (olettaen, että ihmisiä on oikeasti tanssimassa!).

PS. Miulta on tulossa varmaan noin viidet ulkoilmakekkeri-galleriat vielä tämän kesän ajalta sekä muutamia ihan sisätiloissa tapahtuvia bileitä. Vaihtelu virkistää.
toma

Posts: 2,009

#64 • • toma Tototoototo
En kyllä myöskään ymmärrä ketä moiset kuvat ylipäätään kiinnostaisivat, paitsi tietty tissien- ja perseidenkatselumielessä, mutta onkos se kovinkaan tarkoituksenmukaista? Ja mrdj.org? Plz.

Tosin ei tämä mun aamumuroja nyt pilaa, kunhan tuli mieleen.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Caro²

Posts: 5,301

#65 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

toma, 14.7.2006 13:46:
En kyllä myöskään ymmärrä ketä moiset kuvat ylipäätään kiinnostaisivat,


Melkein uskallaan väittää, että ko. tapahtumissa olleita henkilöitä ne kuvat ainakin kiinnostaa.
toma

Posts: 2,009

#66 • • toma Tototoototo

Caro², 14.7.2006 14:06:
Melkein uskallaan väittää, että ko. tapahtumissa olleita henkilöitä ne kuvat ainakin kiinnostaa.


Ja ko. henkilöitä on kuinka monta? Kuvat klubeilta ja bileistä sen sijaan käsittääkseni kiinnostavat ihan yleisesti Sessionsin kohderyhmää, eli käytännössä bileissä käyviä ihmisiä, ja olen ymmärtänyt, että se on koko saitin tarkoitus?

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

ville

Posts: 3,780

#67 • • ville olen oikeasti ujo
Mä en yhtään ihmettelisi jos sessions2 tosta kasvaisi ja pienelläkin mainostuksella mukaan lähtisi myös muita bilejärjestäjiä kuin konemusiikkipuolelta. Olishan se pirun kätevää että kaiken maailman rmb & europoppi & räppiromoottorit saisivat yhdestä numerosta buukattua kuvaajan, joka suunnilleen tietää mitä noissa tapahtumissa pitää kuvata...

Lisäksi tässä kaikessa on sellainen hyvä puoli, että kun jone rekrytoi kaikki hyvät kuvaajat, promoottorit pakotetaan maksamaan edes jotain laadukkaista kuvista. Vihdoin päättyy se ikuinen "joo joo, sisäänpääsyn saat kun tuut kuvaamaan. btw kuvat päätyy nettiin, julisteisiin, mediaan ja yhteistyökumppaneille". Mielestäni varsin tervetullut ajatus tähän touhuun: kuvaaja tekee tapahtumaa kohti usein vähintään yhtä paljon duunia kuin dj (toki riippu siitä paljon dj suunnittelee settiä), lisäksi kuvaaja on paikalla alusta loppuun, tuhlaa laitteistoon samanlaisia summia kuin dj:t laitteistoon ja joutuu vielä jälkikäteen hinkkaamaan kuvia.

Hinnoittelussa pitäisi oikeasti lähteä siltä linjalta et kaikista maksullisista bileistä vähintään 50e, suuremmissa tapahtumissa (kuten kaapelilla) joissa paljon jengiä ja kuvaajia monta pitäisi puhua sadoista euroista. Tällä kuvat saa nettikäyttöön, ehkä thumbnail johonkin flabaan. Jos kuvia halutaan käyttää esim pääosissa flabassa kuten kansipuolen kuva, tästä voisi hyvin laskuttaa erikseen vaikka sen 50e. Mainonnasta voisi hyvin sopia erikseen esim joku suuri klubi haluaa painaa suuren kuvan julisteeseen, tossa kuvalla on oikeesti pirusti promootioarvoa.... muissa yhteyksissä puhuttaisiin välittömästi sadoista euroista ....

Mä en suoraan sanottuna ymmärrä miksi jengi valittaa siitä, että sessions2:ee tulee kuvia jotka niitä ei kiinnosta. Jos ja kun tapahtuma ei kiinnosta, paina seuraava galleria ja katsele kuvia eteenpäin :)

Propseja sessions posselle, jos ja kun teitä kiinnostaisi niin tosta hommasta voisi ihan oikeasti alkaa samaan vähän rahaa :)
toma

Posts: 2,009

#68 • • toma Tototoototo

ville, 14.7.2006 14:09:
Mä en suoraan sanottuna ymmärrä miksi jengi valittaa siitä, että sessions2:ee tulee kuvia jotka niitä ei kiinnosta. Jos ja kun tapahtuma ei kiinnosta, paina seuraava galleria ja katsele kuvia eteenpäin :)


Asiapuhetta, asiapuhetta. Mutta mun pointti tässä on se, että kyse ei ole siitä, etteikö vain moiset kuvat kiinnostaisi, vaan siitä että mielestäni ne eivät lainkaan sovi Sessionsin linjaan ja imagoon. Ja jos siellä alkaa olemaan jokatoinen galleria jotain tissiperseitä ja grillibileitä niin se vaikuttaa ihan suoraan siihen, haluanko joskus esimerkiksi itse palkata Sessionsin ottamaan bilekuvia tapahtumaani.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

ville

Posts: 3,780

#69 • • ville olen oikeasti ujo

toma, 14.7.2006 14:18:
---
ville, 14.7.2006 14:09:
Mä en suoraan sanottuna ymmärrä miksi jengi valittaa siitä, että sessions2:ee tulee kuvia jotka niitä ei kiinnosta. Jos ja kun tapahtuma ei kiinnosta, paina seuraava galleria ja katsele kuvia eteenpäin :)

---

Asiapuhetta, asiapuhetta. Mutta mun pointti tässä on se, että kyse ei ole siitä, etteikö vain moiset kuvat kiinnostaisi, vaan siitä että mielestäni ne eivät lainkaan sovi Sessionsin linjaan ja imagoon. Ja jos siellä alkaa olemaan jokatoinen galleria jotain tissiperseitä ja grillibileitä niin se vaikuttaa ihan suoraan siihen, haluanko joskus esimerkiksi itse palkata Sessionsin ottamaan bilekuvia tapahtumaani.



Hyvä pointti tietysti ... ehkä sessions2:n pitää perustaa rinnakkaisurleja muille tapahtumille. Sä voit onneksi julkaista kuvat teidän omalla nettisaitilla :)
toma

Posts: 2,009

#70 • • toma Tototoototo

ville, 14.7.2006 14:23:
Hyvä pointti tietysti ... ehkä sessions2:n pitää perustaa rinnakkaisurleja muille tapahtumille. Sä voit onneksi julkaista kuvat teidän omalla nettisaitilla :)


Joo tottahan toki, se on se meidän tapa julkaista kuvat anyways. Mutta kuten sanottu, ei tämä asia mua sen suuremmin hetkauta suuntaan tai toiseen, halusin vain tuoda näkökulmani esille.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Caro²

Posts: 5,301

#71 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

toma, 14.7.2006 14:18:
mun pointti tässä on se, että kyse ei ole siitä, etteikö vain moiset kuvat kiinnostaisi, vaan siitä että mielestäni ne eivät lainkaan sovi Sessionsin linjaan ja imagoon. Ja jos siellä alkaa olemaan jokatoinen galleria jotain tissiperseitä ja grillibileitä niin se vaikuttaa ihan suoraan siihen, haluanko joskus esimerkiksi itse palkata Sessionsin ottamaan bilekuvia tapahtumaani.


Hyvä pointti tuokin. Itse odotin kesää kuin hullu puuroa, että pääsen kuvaamaan noita chillikekkereitä, jotka tyyliltään poikkeaa valtavasti normibileistä. Lähinnä juuri sen takia odotin, että pääsen kehittämään kuvaamista niin, että myös noista tapahtumista saa visuaalisesti mielenkiintosia otoksia (suomeksi sanottuna, hyviä kuvia).

Ymmärrän kyllä täysin sen, että kun S2 on viimeisen viisi vuotta kuvannut bileitä, joissa on panostettu visuaaliseen puoleen (lue. löytyy decot, löytyy bilevalot, tapahtumapaikka yleensä klubi tai ravintola), saattaapi moinen rantakekkereiden kuvaaminen aiheuttaa hieman oudoksuntaa yhden jos toisen ihmisen ajatuksissa.

Siltikin, rantabileet (ja myöskin street partyt) kuuluvat konemusakulttuuriin, vaikkei niihin visuaalisesti juurikaan panosteta. Joten ainakin tuolta kantilta ajateltuna, ne myös kuuluu S2:n linjaan vaikkei täysin kylläkään imagoon.

Yksi asia mikä tuossa tuli myös mieleen, niin valokuvilla on valtava vaikutus siihen millaisena paikalla olemattomat ihmiset kokevat tapahtuman jälkikäteen kuvia katsellessa ("past events"-kommenteilla on samanlainen, mutta vielä suurempi vaikutus). Tällöin en ainakaan itse halua antaa kovin väärää kuvaa tapahtumasta, esm kuvaamalla rantabileissä pelkästään tanssivia ihmisiä koko tapahtuman luonteen ollessa ihan jotain muuta. Gallerioiden sisältöön vaikuttaa myös melko paljon paikkakunta jossa bileet ovat olleet. Itäsuomessa on havaittavissa paljonkin chill-out -tyyppistä tapahtumaa, jota ilmeisesti pääkaupunkiseudulla ei luonnollisestikaan paljoa ole (kaupungissa hilppasen vaikeempi järjestää kuin maalla *hihu*).
Jone

Posts: 8,258

#72 • • Edited Jone Archibald Haddock
Asiat muuttuvat ja konsepti hienoisesti sen mukana.

Silloin kun itse olin ainoa SESSIONS2:n kuvaaja noudatti saitti luonnollisesti täysin puhtaasti mun itseni asettamaa linjaa ja kuvat olivat enemmän tai vähemmän polkkabilepainotteisia johtuen siitä, että niissä bileissä varmaan eniten ravaan edelleen (vaikka musiikilliset intressit ovat jatkuvasti enemmän ja enemmän muualla). Edelleen saitin kehittämiseen liittyvät päätökset ovat lopulta mun käsissäni ja kaikkien kuvaajien arvomaailmaan on ujutettu sellaisia S2-arvoja, joita ilman kokisin mahdottomaksi toimia yhteistyössä näiden mukavien poitsujemme kanssa. En kuitenkaan halua toimia minkäänlaisena ikävänä despoottina tiimini valokuvaajien yläpuolella, vaan mielestäni olennaisena osana yhteistyötämme on luottamus jokaisen yksittäisen valokuvaajan henkilökohtaisen näkemyksen riittävyyteen. Sama Suomeksi; jokainen kuvaajistamme ottaa erilaisia kuvia (niin kuvaustyylissä kuin kuvaamisen kohteissakin on merkittävää vaihtelua) ja usein vieläpä sangen erilaisista bileistä henkilökohtaisten preferenssiensä mukaisesti. En sensuroi muita S2-kuvaajia - jokainen porukan kuvaaja harkitsee itse mitä julkaistaan ja mistä julkaistaan.

Näin kesällä kuvissa on mielestäni suhteellisen luonnollisesti enemmän auringossa chillailua kuin sitä bilekuvista tutumpaa klubimeininkiä. Karon kuvista puhuttaessa seison täysin hänen päätöksensä takana julkaista kuvia niistä tapahtumista mistä niitä on julkaistu. Ulkoilmagallerioita on tulossa tältä kesältä vielä ainakin 3, joista kaksi Konemetsästä ja yksi ensi kuussa järjestettävästä tapahtumasta. Kesän lähetessä vääjäämätöntä loppuaan saitilla julkaistujen kuvien luonne muuttuu varmasti jälleen enemmän siihen tuttuun ja turvalliseen suuntaan.

-

SESSIONS2 on saittina, bilekuvagalleriana ja löyhänä organisaationa kaiken kaikkiaan monien muutosten alaisena. Saittia itseään koitetaan kaikessa hiljaisuudessa kehittää käyttäjiään kiinnostavammaksi ja paremmin palvelevaksi - näitä muutoksia ja lisäominaisuuksia tullaan näkemään vielä tämän vuoden puolella muussakin kuin testikäytössä. Bilekuvagallerina jo nyt aistittavissa olevia muutoksia sisältöön tuo käynnissä oleva muutos aktiivisessa kuvausporukassa. Olen itse enemmän tai vähemmän jäämässä bilekuvaustouhuista eläkkeelle (teen kyllä vielä satunnaisia keikkoja) ja nimenomaan siksi saitin jatkuvuutta turvaamaan on hankittu on nyt kolme uutta kuvaajaa ja hankitaan vielä jossain vaiheessa yksi lisää. Tuomaksen, Karon ja Jonin ambitiot bilekuvaajina ja bilekulttuurin aktiivikuluttajina ovat luonnollisesti omistani eroavia - tarkoitus ei ole kloonata saitille uusia Joneja (moni on varmasti kiitollinen;) vaan saada esille toivon mukaan uusia ja tuoreita näkemyksiä asioista "vanhan homeperseen" itseääntoistavien kuvien sijaan.

Olen kehittänyt "organisaatiota" sen nykyiseen muotoon myös Villenkin mainitseman asian takia. Varsinkin isompien tapahtumien taltiointia ajatellen osaava ja mielellään keskenään hieman eri asioihin keskittyvä kuvausteami on tarpeen - myös järjestävät tahot ovat ilmaisseet kiinnostusta tällaiseen palveluun ja siksi pyrimme sellaista tuottamaan tarpeen vaatiessa. Myös pienempien tapahtumien suhteen on mielestäni hieno asia, että järjestäjä voi valita kuvaajarosterimme tapahtumaansa kuvaamaan sellaisen kundin, jonka kuvaustyylin tuntee tapahtuman profiiliin parhaiten sopivan.

Asiat siis rullaavat ajan myötä väistämättömästi eteenpäin, mutta toivottavasti suunta on keskimäärin oikea. *vink*

Terveisin,
Jouni Väänänen
Site Manager | SESSIONS2.com
toma

Posts: 2,009

#73 • • toma Tototoototo
*piis*

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

SESSIONS2

Posts: 532

#74 • • SESSIONS2 [ fotogeeninen sielukommuuni ]
Vuoden 2006 kuvista tehty kooste on tarjolla SESSIONS2:ssa

038.jpg

Kiitoksia kaikille näin hieman myöhässä kuluneesta vuodesta 2006. Vuoteen 2007 edetään meidän porukkamme osalta hieman uusin tuulin ja kuvioin. En enää itse aio aktiivisesti ottaa osaa tapahtumien kuvaamiseen (muutamassa satunnaisessa tapahtumassa kyllä vielä pyörähdän kameran kanssa), mutta Tuomas, Karo ja Joni jatkavat sitä hommaa niinkuin tähänkin asti - ehkä jopa vähän aktiivisemmin parin kalustorikon jäätyä taakse ja itselläni jäädessä vähän enemmän aikaa piiskan viuhuttamiseen.

Vuonna 2007 saitille saadaan toivottavasti myöskin muutama perustavanlaatuinen korjaus ja hieman uusia ominaisuuksia, koska pian kolme vuotta jyränneen vanhuksen alustasta alkaa löytymään sille tarvetta renkaita potkiessa.

Käykäähän katselemassa ehtiessänne!

Ystävällisin terveisin,
Jouni Väänänen
Ylipäällikkö ja itsevaltias
SESSIONS2.com
Jone

Posts: 8,258

#75 • • Jone Archibald Haddock
Vähemmän "virallista" kuin tässä topicissa yleensä, mutta...

Innostuin tänään jostain syystä kaivamaan esiin vanhan Sessions 1.1:n ja käydessäni sitä läpi huomasin sensuroineeni (monissa tapauksissa ihan hyvällä syyllä *nauru*) SESSIONS2:n julkaisun yhteydessä pois aikamoisen nipun vanhoja "reiv oon, parti piipöl"-kuvia. Rupesin sit miettimään et pitäiskö iskeä koko vanha saitti hetkeksi aikaa onlineksi viimeistä kertaa ja annan nyt klubbarin käyttäjien päättää sen.

Mikäli heitän saitin webbiin, niin luvassa on häpeää, myötähäpeää, venähtäneitä naamoja, helvetisti naurua, "mihinköhän toikin on kadonnut"-pohdiskelua ja roskia silmissä. Jos tähän threadiin tulee 30 eri käyttäjän "AYE"-reply, niin pistän tapahtumaan. *hihu*
sapeli

Posts: 11,768

#76 • • sapeli jokukukamikä?
Aye! Kyl mua ainakin kiinnostais nähdä mitä sieltä löytyy *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#78 • • astaroth Guest
YAAARRRAYE!